Winkelwagen (0)

U heeft 0 product(en) in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00


Atlantis *nieuw*

Gebruikerservaringen


Wij zijn dit jaar in groep 4 en 5 gestart met de nieuwe leesmethode Atlantis. De lessen lopen goed en de kinderen lezen niet met tegenzin, maar met plezier! We hebben een combinatiegroep en laten de kinderen veel samenwerken. Soms zijn de lessen wat vol, maar dit ervaren we niet als een probleem. We kunnen dan zelf keuzes maken in de les en besteden bijvoorbeeld gedurende de les al aandacht aan de aspecten van vloeiend lezen, in plaats van aan het eind van de les. 

 

De kinderen die extra begeleiding nodig hebben, vinden het pre-teaching-materiaal erg fijn, met leuke motiverende spellen. We missen soms nog wel de herhaling van woordtypen van een paar weken geleden, bij zwakke lezers zijn die dan wat weggezakt. We begrepen van Delubas dat er nu ook spelletjes in de digibordsoftware beschikbaar zijn per woordtype, waarmee we extra kunnen oefenen. Ook wordt er een herhalingsblad toegevoegd aan het PT-blok, met een handig overzicht van de behandelde woordtypes.

 

De sterke leerlingen lezen met een aparte leerkracht in een aparte plusgroep. We zijn heel positief over het plusmateriaal bij Atlantis. Het daagt kinderen echt uit om een kritische houding aan te nemen.

 

Daltonschool De Polderhof in Oss

 

 

Wij zijn heel enthousiast over de methode. Het inhoudelijk aanbod is afwisselend en de methode kent leuke werkvormen en een prettige vaste structuur. We hebben voor deze methode gekozen, omdat die goed aansluit bij onze visie op leren lezen: een integraal aanbod van techniek en begrip met veel aandacht voor leesplezier en leesmotivatie. De nadruk ligt op goed lezen, later pas op tempo. 

 

Tip voor andere scholen die starten met Atlantis: trek in het begin iets meer tijd uit voor de lessen dan in de handleiding staat. Ook de inzet van het pre-teaching-blok werkt goed, maar het kost uiteraard wel tijd.

 

Montessorischool Ziezo in Roosendaal