Winkelwagen (0)

U heeft 0 product(en) in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00


hulp nodig?

Bel ons: (0416) 380 482

Stel je vraag op Facebook Veelgestelde vragen

Mail ons


delubas help

Code-S *nieuw*

Code-S

 

  • De eerste complete methode voor programmeren 
  • Creatief en stapsgewijs problemen oplossen: computational thinking
  • Een doorgaande leerlijn voor 5 t/m 8 met beknopte, overzichtelijke lessen
  • Werken met de populaire programmeertaal Scratch

 
Code-S is de eerste complete methode voor programmeren in het basisonderwijs met een doorgaande leerlijn. In deze methode is programmeren geen doel: het is een middel om creativiteit en planmatig denken te trainen – kwaliteiten die je niet alleen in de ICT-branche maar ook in talloze andere beroepen nodig hebt.



Computational thinking
Een aannemer die de bouw van een huis coördineert, een hovenier die een tuin aanlegt, een kok die zes maaltijden voor één tafel tegelijk de keuken uit moet sturen – stuk voor stuk beroepen waarin je planmatig denkt. Dat is computational thinking: vraagstukken logisch aanpakken en gestructureerd oplossen. Programmeren is de ideale manier om computational thinking aan te leren. 

 

Ben je benieuwd hoe kinderen computational thinking aanleren in Code-S? Bekijk hier het methodemagazine van deze programmeermethode.