Winkelwagen (0)

U heeft 0 product(en) in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00


hulp nodig?

Bel ons: (0416) 380 482

Stel je vraag op Facebook Veelgestelde vragen

Mail ons


delubas help

Talent voor de klas

Recensies


'De noodzaak van begeleiding wordt vaak onderschat. 1 op de 3 leerkrachten verlaat het onderwijs binnen 2 jaar. De meest genoemde reden is het gebrek aan begeleiding.
‘Talent voor de klas’ biedt ondersteuning in deze eerste en de daarop volgende jaren. Voor alle beginnende maar ook voor ervaren leerkrachten is ‘Talent voor de klas’ een geweldig hulpmiddel om problemen het hoofd te bieden. Het staat boordevol ideeën, voorbeelden en praktische tips.'

 Lees het complete artikel:

Inspiratie voor (beginnende) talenten – DRS Magazine, januari 2014

Anneke Bregman - recensent DRS Magazine

 


'Dit boek is echt een must voor elke startende leerkracht. Er staan heel veel leuke en handige tips en adviezen in, die je gelijk in de praktijk kunt toepassen. Het is echt een verzamelboek van vragen en oplossingen waar veel leerkrachten tegenaan lopen. Het boek is heel aantrekkelijk door de mooie kleurenfoto’s en leuke tekeningen. Wat ik fijn vind is dat de tips in een groen kader genoemd worden, hierdoor blijft het overzichtelijk. De doorkijkjes naar de praktijk zijn ook heel inspirerend, waardoor het echt een praktisch boek is zonder saaie theorie. Er staan ideeën in voor de onder- en bovenbouw, dus het boek is voor iedereen goed te gebruiken. Het is zonder overdrijven echt hét handboek voor de startende leerkracht. Je kunt het boek ook heel leuk kado doen aan een PABO-student!'

Bekijk hier de gehele recensie.
Klas van juf Linda 

 


'De ondertitel ‘Een praktisch handboek voor de startende leerkracht’ geeft de kern aan waar het in dit verzorgd uitgegeven boek om draait. Op een luchtige manier wordt aan de hand van praktijkverhalen van ervaren leerkrachten informatie gegeven aan startende leerkrachten hoe het is om voor een klas met leerlingen te staan, evenals tips hoe je met verschillende zaken om kunt gaan (je eigen ontwikkeling, voorbereiding op een schooljaar, structuur aanbrengen in lesgeven, omgaan met tijd etc.) Het taalgebruik is actueel, niet moeilijk en leest prettig weg.
Doelgroep is de leerkracht basisschool terwijl ook de pabostudent in diens eindfase van de opleiding al een beeld krijgt van wat hem of haar te wachten staat. Ook de opmaak straalt enthousiasme uit en motiveert zonder meer: veel kleurenfoto’s, leuke cartoons en in gekleurde kaders leuke, praktische tips. In de bijlages een aantal formulieren voor diverse doeleinden (weekplanning, POP-gesprek etc.) en een literatuuropgave.'
Mac Steenaart - Recensent NBD Biblion